English
Menu
< Další články blogu

Napsali o nás: Jejich kampaň s Pastrňákem strhla Instagram. Spolupráci s influencery staví na datech a mají úspěch.

Úspěšnost spolupráce s influencery se dá předem vyčíslit. Potřebujete k tomu znát trh, říkají Tomáš Urbánek a Jakub Michalovský z agentury TK media.

Devět známých českých influencerů se loni v dubnu spojilo, aby v originální kampani Pasta Bunda propojili pražské mistrovství světa v hokeji, značku Tipsport a jejího ambasadora Davida Pastrňáka. Autentická videa ze stadionu, slavících ulic i z influencerských obýváků dosáhla 12 milionů zhlédnutí a vysloužila si první cenu v prestižní soutěži Czech Social Awards 2024.

„Je to jeden z povedených českých příkladů toho, že vliv influencerů na naše rozhodování rok od roku roste a bez Instagramu se postupně obejde čím dál méně značek,“ říká Tomáš Urbánek. Spolu s Jakubem Michalovským vedou agenturu TK media, která se na influencer marketing specializuje, influencery do kampaně vybrala a celou ji vytvořila.

Počet sledujících ještě neznamená zisk

„Je to alchymie, ale má své zákonitosti,“ odpovídá Jakub Michalovský na otázku, jak se tvoří úspěšná instagramová spolupráce. „Klienty třeba často překvapí, že počet sledujících influencera ještě neznamená, že jeho videa dokážou vydělat,“vysvětluje s tím, že například řada celebrit má vysokou sledovanost, ale nečekaně malý vliv na nákupní rozhodování.

„Máme vlastní data a po osmi letech víme, kdo je obchodně zajímavý a kdo má jen zajímavé jméno. Z žebříčku nejsledovanějších dvaceti influencerů vám doporučíme maximálně dva nebo tři,“ dodává s tím, že naopak některá méně známá jména mohou konkrétnímu produktu vydělat mnohem víc. Proto si podle něj také řada firem spálí prsty, když se do influencer marketingu pustí samy. Překvapí je nejčastěji dvě věci.

„Kvalitní influencer si důvěryhodnost hlídá a doporučuje jen to, s čím je sám v souladu.

Pravěk i 21. století

A proč mají podle zakladatelů influenceři takový úspěch? „Už v jeskyni si lidé říkali, kde rostou lepší borůvky nebo kde běhají tučnější mamuti. Osobní doporučení funguje mezi lidmi odpradávna, proto i teď nese obchodní výsledky,“říká Michalovský a dostává se k časté otázce, která je s influencery spojena: důvěryhodnost. „Kvalitní influencer si ji hlídá a doporučuje jen to, s čím je sám v souladu. Moc dobře ví, že ztratit jméno může ze dne na den. Příběhů rychlého zbohatnutí a následného pádu je plný Instagram. Zůstalo jim třeba 300 tisíc sledujících, kteří už ale podle nich nenakupují,“ doplňuje.

„Typickým příkladem je Filip Ondrášek alias Pruyem. Nasbíral 370 tisíc sledujících na vtipných scénkách z prostředí staveb, z čehož některá mají i 9 milionů zhlédnutí. Svými smyšlenými postavami mamy, taty, dědy nebo Pražáka si plní svůj dávný sen rozesmát lidi a do toho vystupuje i jako reálný Filip. A že mu to začalo fungovat i obchodně, je přirozený důsledek. Vidíte na něm, jak se tím upřímně baví, a to prostě mají lidi rádi. Pak se od něj přirozeně inspirují i při svých nákupech,“ uzavírá Urbánek.

 

Celý článek si můžete přečíst zde.