Listopad se stal nejsilnějším měsícem pro influencer marketing. Právě období Black Friday a předvánoční sezóna je momentem, kdy poptávka po spolupráci s influencery dosahuje svého celoročního maxima. Meziročně vzrostla o 30 procent a přibližně čtvrtina všech spoluprací připadá na listopad a prosinec.
Zájem je natolik vysoký, že řada influencerů má listopadové kampaně naplánované s velkým předstihem. V období s tak silnou poptávkou zároveň rostou i ceny. Tvůrci dávají přednost značkám, se kterými dlouhodobě spolupracují, a pokud je osloví firma jen na listopad či prosinec, běžně si říkají i dvojnásobné částky oproti běžnému období roku.
„Začátek Black Friday se oficiálně posunul na 1. listopadu, kdy své kampaně spouští velcí hráči. Nákupní horečka ale vrcholí až v druhé polovině měsíce, tedy zpravidla kolem 28. listopadu,“ říká Tomáš Urbánek, managing director TK media.
V období Black Friday se snaží uspět prakticky každý segment, největší zásah však obvykle zaznamenávají segmenty elektroniky, módy a beauty produktů či služeb. Lidé v listopadu nejčastěji nakupují dražší věci, na které čekají celý rok, a zároveň řeší vánoční dárky. Tlak na výkon kampaní je proto obrovský a důraz se klade na jednoduché, jasné sdělení a konkrétní slevu.
„Investice do influencer marketingu se každý rok zvyšují a rok co rok tvoří vyšší procento marketingových rozpočtů. Influenceři navíc dávají prostor hlavně značkám, se kterými spolupracují dlouhodobě. Pokud je někdo osloví jen na listopad či prosinec, běžně si říkají i dvojnásobné ceny,“ vysvětluje Jakub Michalovský, executive director TK media.
…
K nejúspěšnějším kampaním patřily akce v segmentu elektroniky, zejména u chytrých hodinek, kde investice v řádu milionů korun přinesla stovky objednávek. V kosmetickém segmentu uspěla kampaň pro DeaDia Cosmetics, kdy investice kolem 500 tisíc korun vygenerovala tržby v řádu milionů. Značky, které s influencery pracují celoročně, jako MK Lůžkoviny, využily Black Friday k odstartování prodeje vánočních kolekcí.
Celý článek si můžete přečíst zde.